​​

• باز ترسیم لارا کرافت ریبوت توم ریدر پیشرفتی پیروزمندانه برای ترسیم زنان سختکوش و با پشتکار بود.

• از زمان تولد توم ریدر که بیش از ۲۳ سال می‌گذرد، هنوزه بحث زیادی درباره اینکه لارا نماد توانمندی جنس مونث هست یا فانتزی مردان وجود دارد. می‌پرسید چرا فانتزی مردان؟ خب در سال ۱۹۹۶ و اولین توم ریدر، طراحی فرم زنانه لارا در بازی بسیار اغراق آمیز شده بود به طوری که لارا با کمر ۲۶ اینچی و باسن ۳۹ اینچی و سینه‌هایی که توبی گارد آن را اشتباه سهوی عنوان شد در بازی حضور یافته بود.



• زمان گذشت و تغییراتی ایجاد شدند. سری "دوشیزه در خطر: استعاره‌ها در مقابل زنان در بازی‌های ویدیویی" بخش جالبی در ۲۰۱۳ بود که در آن سناریوهای تبعیض جنسی با نگاهی عمیق موشکافی شده بودند. لارا هرگز دوشیزه در خطر نبوده و حتی با نگاهی سطحی به بازی می‌توان دریافت که این کلیشه‌ها هیچ‌وقت استفاده نشدند: هیچ زن ضعیفی نبود که کشته شود، التماس کند او را بکشند و یا اینکه کشته شود تا به مرد داستان انگیزه دهد و محرک او شود. اگرچه بهترین دوست لارا یعنی سم به کمک نیاز دارد و بایستی لارا او را نجات دهد اما نگرشی که تلقین کند سم مورد علاقه لارا است وجود ندارد و کمک لارا از سر دوستی‌شان و وجدان انسانی او برای کمک به دیگران است.

• فیلمنامه جنسی زده نمی‌شود: لارا بخاطر مونث بودنش نه تنها تضعیف نشده بلکه مستعد و مستقل شده و برای شجاعتی که به خرج می‌دهد نادم و شرمسار نیست. او برخلاف قهرمانان مذکری که در اکثر بازی‌ها می‌بینیم به دنبال خشونت هر چه تمام‌تر نیست.

• بدن لارا نیز تغییرات زیادی به خود دیده و حالا دیگر تخیلی نیست و واقع گرایانه شده؛ کمرش باریک‌تر و سینه‌هایش کوچکتر‌ شده و در حین بازی کثیف می‌شود، زخمی می‌شود، آسیب می‌بیند و مثل هر کاشف دیگری که به دنبال افسانه‌هاست می‌باشد.


کانال تلگرام   @TombRaider